ملی پوشان بهترین عیدی را به مردم ایران دادند

شاگردان "برانکو ایوانکوویچ" امشب در حالی برای پانزدهمین بار به مصاف تیم ژاپن رفتند که پیش از این ‪ ۵‬پیروزی ، ‪ ۵‬تساوی و ‪ ۴‬شکست در مقابل این تیم از شرق آسیا به‌دست آورده بودند.


ابراهیم‌میرزاپور، یحیی گل محمدی، جواد نکونام، حسین‌کعبی، وحید هاشمیان، مهدی مهدوی‌کیا، فریدون زندی، علی کریمی، علی دایی، رحمان رضایی و محمد نصرتی، ‪ ۱۱‬بازیکنی بودند که در ابتدای این دیدار از سوی ایوانکوویچ برای مصاف با یکی از بهترین تیم‌های آسیا با هدف پیروزی به میدان فرستاده شدند.
 

این ترکیب نشان می‌داد که سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان، بازیکنان خود را با ترکیب ‪ ۲- ۴ - ۴‬به رویارویی با شاگردان زیکو فرستاده است.

همچنین این شیوه نشان می‌داد که برانکو از ترکیب ‪ - ۲- ۳ - ۴‬یک خود که یارانش را در دیدار با بحرین به میدان فرستاده بود، دست برداشته و به درستی تغییر شیوه داده است.

تغییر تاکتیک برانکو در دقیقه ‪ ۲۷‬به نتیجه رسید. در این دقیقه " وحید هاشمیان" مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان، توپ ارسالی "مهدی مهدوی کیا" را در حالی که مدافعان ژاپنی سرگردان بودند، به زیبایی تبدیل به گل کرد.

نیمه اول این دیدار در حالی که ملی‌پوشان کشورمان برای زدن دومین گل خود بی تابی می‌کردند در حال پیگیری بود که "علی دایی" کاپیتان با تجربه تیم ملی فوتبال ایران از ناحیه قوزک پا چار مصدومیت شد و زمین را ترک کرد و به جای او "محرم نویدکیا" وارد زمین شد.

این تعویض اجباری باعث شد که برانکو مجددا در لایه‌های زیرین تیمش دست به تغییرات تاکتیکی بزند.

آمدن نویدکیا عملا باعث شد که تیم ایران با شیوه ‪ - ۶ - ۳‬یک به بازی ادامه دهد.

اما در نیمه دوم این یاران زیکو بودند که برای جبران تک گل خورده دست به حملات گسترده‌ای زدند.

نیمه دوم دیدار تیم‌های ملی ایران و ژاپن که به حق نیمه مربیان نام گرفته است، به محلی برای بازی شطرنج برانکو و زیکو منجر شد. در این نیمه ابتدا زیکو "یاناگی ساوا" را برای جبران گل خورده به جای تامادا به میدان فرستاد.

برانکو نیز برای حفظ گل زده "محمد علوی" را که خصوصیات تدافعی دارد ، به جای "فریدون زندی" که نسبت به دیدار با بحرین با دیگر ملی‌پوشان فوتبال کشورمان هماهنگ تر بود، به بازی فراخواند.

بازی شطرنج دو مربی در دقیقه ‪ ۶۵‬به سود زیکو تغییر کرد. در این لحظه "تاکاشی فوکونیشی" از تعلل خط دفاعی تیم ملی فوتبال کشورمان استفاده کرد و با به ثمر رساندن گل، شادی را به اردوی چشم بادامی‌ها آورد.

پس از این گل ملی‌پوشان کشورمان بر تلاش خود افزودند تا بتوانند با رسیدن به دومین گل ، پیروزی و ‪ ۳‬امتیاز این دیدار را از آن خود کنند.

به همین خاطر ملی‌پوشان کشورمان حملات متعددی را از دو گوش طراحی کردند تا آنکه وحید هاشمیان در دقیقه ‪ ۷۵‬برای دومین بار دروازه تیم ژاپن را باز کرد.

در این دقیقه مهدی مهدوی‌کیا که موثرترین بازیکن این میدان پس از هاشمیان بود، با هوشیاری کریمی را در گوشه راست زمین صاحب توپ کرد و این بازیکن الوصل امارات توپ را در دهانه دروازه برای هاشمیان مهیا کرد و این بازیکن با ضربه سر خود دروازه حریف را باز نمود.

در ادامه این دیدار حساس و نفس گیر، مربیان دو تیم دو تغییر دیگر در ترکیب خود دادند.

جایگزینی "علیرضا نیکبخت واحدی" به جای "علی کریمی" و آمدن "میتسو اوگاساوارا" به جای تاکاهارا نشان از این داشت که زیکو برای تغییر نتیجه و برانکو برای حفظ یک گل زده بیشتر تلاش می‌کنند و در نهایت این سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان بود که توانست ششمین پیروزی تیم ایران مقابل ژاپن را برای مردم کشورمان به ارمغان آورد.

شمس‌الدین مائدین داور اهل سنگاپور دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و ژاپن در این دیدار به ‪ ۵‬بازیکن دو تیم کارت زرد داد.

علی کریمی، مهدی مهدوی‌کیا و جواد نکونام از ایران و تاکاشی فوکونیشی و شینجی اونو پنج بازیکنی بودند که در این دیدار کارت زرد گرفتند.

بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان برای انجام سومین دیدار خود در مسابقات مقدماتی جام جهانی ‪ ۲۰۰۶‬آلمان در گروه بی‌آسیا تا ساعاتی دیگر تهران را به مقصد چین ترک می‌کنند.

آنها پس از ‪ ۲‬روز توقف در چین به پیونگ یانگ سفر کرده تا در روز چهارشنبه دهم فروردین ماه مقابل تیم ملی فوتبال کره شمالی صف آرایی کنند.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد